HTML

Bélabá mondja a magáét

zene, filo, némi politika és sok bélaság

Címkék

Friss topikok

  • KOPP: maps.google.hu/maps?q=cig%C3%A1nybokor&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF-8&ei=uMwtU... (2013.09.09. 15:28) Van rendes is...
  • KOPP: www.youtube.com/watch?v=fuzp4XX-3Gs Remélem működik még a drótpostás... Milyen nótát találtam?...... (2013.09.07. 18:37) Meghatalmazásos
  • ▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: @csongorbela: A pénzbehajtás részével teljesen egyetértek. :) Akadályozom is minden elérhető módon... (2012.09.12. 18:29) Szigorú
  • kisbe'laba': mint ha rólam írtad volna ezt :-) (2011.11.17. 23:58) H-Land

Linkblog

2012.05.24. 22:06 csongorbela

Kávéház magánya

Számtalanszor elér.

Az ember gyakran váltja aprópénzre azt, amit tud, s pedig akár komolyan is gondol. Én is tettem, teszem. Néhány éve aztán nyilvánosságra hoztam, hogy én inkább ezt nem folytatnám. Akár engem, akár a jelen levő közönséget nem érdekli az, amit csinálunk, abból nem sok jó származhat. Megírtam a kollégáknak, hogy akkor én ezt gondolom erről, ezért a továbbiakban inkább nem teszem.
Kaptam érte hideget és meleget, sokan nem akarták elfogadni - akkor is és később is azok, akiknek ehhez érdekük fűződött, s ez emberismereti leckének sem volt utolsó - de még érdekesebb volt, hogy a megszólított kollégák gondolatébresztőnek (is) látták a lépést és egymásnak ugrottak. Persze elcsendesedett a háborúság s végül lett belőle egy levelezőlista, ahol jól meg lehet beszélni a szakma ügyes-bajos dolgait. A deklarált "emigrációmon" kívül ez is pozitív eredménye lett az ügynek. Ezen a listán aztán egy barátom azonnal megírhatta, amikor egy másik barátot kisegíteni akarván vállaltam egy jó eséllyel hasonló értékű fellépést - de ez legyen az ő baja, azóta sok más barátságtalan lépést is tett, én pedig újabb emberismereti leckében sokat tanulhattam arról, hogy mitől barátság két ember kapcsolata és mitől nem az - s tényleg csak a sors simogató keze, hogy az a fellépés nem is vált azzá, sőt egészen rendben volt.
Számtalanszor elér azóta is. Akkoriban már rég megvolt nekem, ha jól emlékszem egy kedves és sajnálkozó kollégának meg is mutattam. Mert írhatok én okosakat arról, hogy miért is gondolom azt amit, magyarázhatom, hogy mi is az a valami, ami engem arra sarkallt, hogy így döntsek. Pár hete egy Együttes születésnapján megpróbáltuk megmutatni, hogy milyen az, amikor minket is meg a közönséget is érdekli. Szerintem jól sikerült.
Aztán megint elért. Gondoltam rá újfent, hogy elmondanám a saját szavaimmal, de megint rájöttem, hogy ennél jobb szavak erre nincsenek. Mert hát nem vagyok én költő, csak zenész. A költő pedig oly jól leírta, hogy minek akarnék én más szavakat keresni. Biztosan nem véletlenül ér el újra és újra. Át is adom a szót.


Ladányi Mihály: Végigment a kávéház magányosai közt

Végigment a kávéház magányosai közt
megállt a cigarettafüstben
az izzadt-tenyerű szerelmesek asztalánál
álla alá igazította hegedűjét
és undorító dalocskákat kezdett játszani

hogy aztán ezt a lebujt is
letarhálj
a a többi után unottan.

Az öregek és a szerelmesek
a divatos dalocskák ütemére
úgy billegtették fejüket
min
t reggel a kis edényeket a gyerekek
amíg
valaki oda nem szólt a hegedűsnek:
 
Bachot nem tud?
s bújdosni kezdett a füstben egy fúga fénye.

És nem volt kedve kéregetni aztán
elvitte a fényt a füstből búcsút se véve.


*
Most
hallgatva a világ csenevész dalait
egy mondat aprópénzét szorongatom
hogy rossz szerelmek s egyéb

boldogságot ígérő hadovák kalapjába dobjam:

Bachot nem tud?

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://belaba.blog.hu/api/trackback/id/tr324544604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása