HTML

Bélabá mondja a magáét

zene, filo, némi politika és sok bélaság

Címkék

Friss topikok

  • KOPP: maps.google.hu/maps?q=cig%C3%A1nybokor&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF-8&ei=uMwtU... (2013.09.09. 15:28) Van rendes is...
  • KOPP: www.youtube.com/watch?v=fuzp4XX-3Gs Remélem működik még a drótpostás... Milyen nótát találtam?...... (2013.09.07. 18:37) Meghatalmazásos
  • ▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: @csongorbela: A pénzbehajtás részével teljesen egyetértek. :) Akadályozom is minden elérhető módon... (2012.09.12. 18:29) Szigorú
  • kisbe'laba': mint ha rólam írtad volna ezt :-) (2011.11.17. 23:58) H-Land

Linkblog

2007.08.18. 11:40 csongorbela

Folkműhely

...Sátorhelyen, mint azt már megszokhattuk. A harmadik. Új helyszínen (épületben) - mert a régit meg kívánja szűntetni a tulajdonos. Tragédia volt látni, mikor belopóztam a régi tábor területére a kótyavetye miatti enyészetet. Volt egy tábor - annakidején "virágkorában" építőtáborként működött, aztán persze azok megszűntek. A Folkműhely benépesítette két nyáron, de a tulajdonos úgy gondolta, hogy minek tartsa fenn (bár fillérjébe nem került, minden karbantartást elvégzett a Folkműhelyt rendező "banda"). Most az új helyszín az iskola épülete, amit faramuci módon éppen a megszűntetés miatt lehetett birtokba venni. Ennyit a külső huzavonákról.
A Folkműhely összerendeződött. A gyerekek jól érezték magukat, s úgy dolgoztak, mint a méhkas lakói. Minden elkészült, mindenki felkészült, s minden olyan zökkenőmentesen ment, úgy pörgött mint egy multinál. S kicsit éppen ez volt a bajom. Hiányzott nekem a meg-megállás, a gondolkodás. Hiányzott az alkotó folyamat. Volt olyan, csak nem volt benne részem. Ott voltam, zenéltem, de ez eddig csak segítői, s nem résztvevői szerep. Meg pólót sem kaptam.
Jó volt látni, hogy vannak gyerekek - pl. a lippóiak - akik teljesen benne vannak szívvel, lélekkel. A pedagógia működik. Ismerünk egy utat, amiről tudjuk, hogy járható, s itt Gagyi kezében van egy másik, amiről eddig is sejtettük, de végre - nincs mese - láttuk is. S jó érzés volt az is, hogy mennyire bejött nekik a méta-játék. Első délután fennhangon kellett hívni őket oly nehezen akaródzott jönniük. Másnap egész nap kérdezték, hogy ugye lesz játék, majd már maguktól ütötték a labdát és rohantak. Mindezt olyan szabálytudattal, hogy egy percig se vitatkoztak, ha valaki az ügyetlensége, vagy a másik ügyessége folytán kiesett. Két tábor (VE-GA családi és Folkműhely) után kijelenthetem: kiválló játék a méta, eleinknek újfent igaza van. (S hozzá teszem ezt a játékot is Széplakon tanultam.)
Aztán jó lett volna egy kicsit meg-megállni, beszélni a jövőről, gondolkodni a továbblépésen is. Gagyi azt mondta, hogy idén nyáron nem voltak gondolatai, nem volt rá ideje, energiája. Jó ez így? Nem hajsza ez egy kicsit? Nomeg tán ez vár rám is a most következő évben. Vagy nem?
Jól el is fáradtam; olyannyira, hogy amikor láttam, nem kellek már, jó gyorsan el is távoztam haza a kis családomhoz. Kár, hogy nem tartottunk igazi táncházat, mert úgy láttam hogy ez hiányzik is kicsit az életükből (nem csak a gyerekekéből hanem a felnőtt segítőkéből is). Kicsit veszélyes ez abból a szempontból, hogy nehogy "koreográfista" táncosokká válljanak. S hogy mekkora kontraszt van a disco lötyögése és a magyar múlatság közt!?! Pedig nem is rossz zenékre lötyögtek. Erre azért még oda fogunk figyelni legközelebb.
Mindent összevetve jó volt, csak egy kicsit hiányos nekem.

Szólj hozzá!

Címkék: zene napló


A bejegyzés trackback címe:

https://belaba.blog.hu/api/trackback/id/tr782262143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása